مار سمی در کارگاه تزریق پلاستیک و وحشت کارگران (۱۶ اردیبهشت) عزم جدی برای جلوگیری از «کوتاه قامتی» در کشور واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید
سرخط خبرها

باز شدن گره پرونده قتل با شناسایی تصویر مقتول

  • کد خبر: ۲۲۱۹۲۵
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
باز شدن گره پرونده قتل با شناسایی تصویر مقتول
با شناسایی هویت جسدی که حیوانات بخش‌هایی از آن را خورده بودند، گره این پرونده گشوده شد.

به گزارش شهرآرانیوز چهاردهم فروردین بود که در لابه‌لای خبر‌های تصادف‌های مرگ‌بار نوروزی در کشور، ناگهان مأموران کلانتری معراج مشهد با جسد فردی ناشناس روبه‌رو شدند که متعلق به مردی جوان بود که گوش‌ها و دماغش بریده شده بود. مأموران با احتمال اینکه با یک جنایت سبعانه روبه‌رو شده‌اند، موضوع را به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گزارش دادند. در ادامه، بررسی‌های گسترده‌ای در این پرونده آغاز شد و با انتشار تصاویر جوان ناشناس در روزنامه شهرآرا، خانواده این فرد موفق به شناسایی پیکر فرزندشان شدند.

اولین واکنش به جسد جوانی، افتاده در بیابان‌های اطراف بولوار توس را سگ‌های منطقه داشتند و با واق‌واق‌های خود به رهگذران و اهالی منطقه اعلام کردند که در این نقطه از بیابان خبری است. شهروندان نیز با مشاهده پیکر بی‌جان مردی جوان با لباس‌های سیاه بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

گروهی از افسران کلانتری معراج بلافاصله خود را به محل رساندند و خود را در برابر پیکر بی‌جان جوانی دیدند که گوش‌ها و دماغش بریده شده بود، آنها موضوع را به قاضی صادق صفری، بازپرس ویژه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، گزارش دادند و هنوز ساعت آفتاب به وسط آسمان نرسیده بود که تیم جنایی در محل حاضر شد.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که هیچ مدارک هویتی از این فرد دردسترس نیست و تحقیقات در راستای جسد مجهول‌الهویه به جریان افتاد. مقام قضایی برخلاف نظر عوامل انتظامی با توجه به آثار پای حیوانات وحشی و همچنین آثار گازگرفتگی در صورت متوفی تشخیص داد که حیوانات مقصر دریده‌شدن صورت این فرد هستند.

قاضی صفری با توجه به تجربه خود خیلی زود تشخیص داد که با یک پرونده جنایی روبه‌رو نیستند و پابرهنه بودن جسد نشان می‌داد که او قبل از مرگ در یک مکان سربسته بوده و بعد از مرگ به این نقطه منتقل شده است. از آنجا که جسد در مکانی معمولی رها شده بود و هیچ تلاشی برای مخفی‌کردنش انجام نشده بود، مقام قضایی تشخیص داد که افراد شاهد مرگ این فرد قصد داشته‌اند تنها جسد را از خود دور کنند.

باوجوداین، دستورات لازم به منظور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انتشار تصاویر متوفی صادر شد تا علاوه بر مشخص شدن علت مرگ، هویت و خانواده این فرد نیز شناسایی شود.

اعتیاد، متهم اصلی 

در روز‌های بعد خانواده‌ای به دادسرا مراجعه کرده و اعلام کردند که جسد کشف شده در بولوار توس متعلق به فرزندشان است. آنها همچنین اعلام کردند که چندین روز از فرزندشان اطلاعی نداشته اند تا اینکه تصاویرش را در رسانه‌ها دیده و شناسایی کرده‌اند.

آنها در پاسخ به سؤال بازپرس جنایی که آیا از فردی در این زمینه شکایت دارند یا فرزندشان با افرادی کدورت شخصی و قدیمی داشته بیان کردند که از هیچ فردی شکایت ندارند.

در ادامه بررسی‌های پزشکی قانونی خیلی زود مشخص شد که این فرد اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشته و احتمالا هنگام مصرف دچار مسمومیت با موادمخدر شده است، هر چند نتایج سم‌شناسی نیازمند سپری‌شدن زمان بیشتری است.

پرونده، جنایی نیست

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با توجه به مشاهدات و نتایج اولیه به دست آمده در این پرونده، آن را غیرجنایی دانست و اعلام کرد که احتمالا این فرد در یک پاتوق مصرف موادمخدر هنگام مصرف مواد دچار عوارض شده و جان باخته است و اطرافیان نیز به منظور پیشگیری از پلمب محل و دردسر‌های قانونی سراسیمه جسد را به بیابان‌های اطراف بولوار توس منتقل کرده‌اند.

البته تا رسیدن نتایج سم‌شناسی و اظهارنظر رسمی کارشناسان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی، بررسی‌ها درباره این پرونده ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->